Nom de la noticia

19 Octubre 2016

Sanglas: "En set anys, l'Estat només ha executat un 10% del pla de Rodalies per Barcelona"

El conseller Rull s'ha compromès a reclamar més inversió i competències en un acte el proper 26 d'octubre

El diputat de Junts pel Sí Marc Sanglas ha preguntat aquest matí al conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, sobre la manca d'inversió del govern de l'Estat en la xarxa de Rodalies. “El Pla Rodalies Barcelona 2008-2015 va ser aprovat al febrer de 2009 i preveia una inversió de 4.000 milions, amb la construcció de 14 estacions, una línia i diversos desdoblaments. Set anys després, s'estima que la seva execució real és d'un 10%”, ha lamentat Sanglas durant la sessió de control d'aquest dimecres.

Fruit d'aquesta manca d'inversió, i davant dels incidents a Rodalies, ha explicat el diputat, el Ministeri es va comprometre al 2014 amb un nou pla d'inversió urgent, del qual al mes de juny només se n'havia executat un 4%. Sanglas ha citat les línies on la manca d'inversió afecta més els horaris i els retards dels trens: l'R16, l'R15 i l'R3. En concret, la línia R3 necessitaria una inversió de 700 milions d'euros i només se n'ha previst una inversió de 45 milions, que no s'ha començat; les línies del sud R16 i R15, que són les més malmeses amb freqüències i horaris que han de veure solucionats amb el desdoblament Tarragona – Vandellós; i la línia R2, que encara ha de ser soterrada al seu pas per Montcada, per evitar les nombroses víctimes que continua causant cada any.

“La manca d'inversió ha generat desconfiança per part dels usuaris cap al transport públic pel que fa a Rodalies: segons les últimes dades, mentre l'ús de Rodalies només ha augmentat un 0,5%, els Ferrocarrils i el metro ho han fet un 10%”, ha explicat Sanglas.

Rull, per part seva, ha explicat que el proper 26 d'octubre se celebrarà un acte presidit pel President Puigdemont per reclamar les inversions i el traspàs de la gestió dels trens i les vies que ara està en mans de l'Estat, “perquè el problema de Rodalies no és de la Generalitat o dels ajuntaments: és de la gent”. “Amb Rodalies, només ens queda la via judicial”, ha conclòs.

Comparteix-ho

Compartir al Facebook Compartir al Twitter

Altres notícies